Talverehvide valimisest

Talverehvide valimine võib esmapilgul tunduda üsna lihtsa ülesandena, kuid tegelikult tuleb arvestada väga mitmete aspektidega, et tagada nii enda kui teiste liiklejate turvalisus meie heitlikus talvises liikluses.  Valida tuleb mitmete erinevate tootjafirmade vahel ning nendel firmadelgi on sortimendis mitmeid ja mitmeid erinevaid rehvitüüpe. Valida võib nii naastrehvi vaid talviseks hooajaks kui ka lamellrehvi, mida saab kasutada aastaringselt.

Kriteeriumid ja nõuded

Üheks olulisemaks kriteeriumiks, millega peaks arvestama talverehve valides, on auto  valmistaja poolt ette antud kriteeriumid rehvidele. Autotootjad lisavad auto tehnilisse passi selle, kui suure läbimõõduga ja veljesuurusega rehvi peaks antud autol kasutama. Ühele mudelile võib olla ette antud mitu erinevat varianti, kuid laias laastus on vahemikud ette sätestatud, et tagada auto võimalikult turvaline käitumine liiklussituatsioonis. Rehvidele on lisaks  mõõtudele ette nähtud  tehase poolt ka koormus- ja kiirusindeksid ning soovitatav rehvirõhk. Kindlasti tuleb  jälgida ka seda, et autol oleks korraga all samasuguse mustriga rehvid nii ees kui taga.

Parema pidamise jaoks soovitavad rehvimüüjad autole alla nii kitsad rehvid, kui tootja poolt minimaalselt lubatud on. Mida laiem on rehv, seda raskem on autot teel stabiilsena hoida ning suureneb oht külglibisemise tekkimiseks.

Kindlasti tuleb autole korraga alla panna ainult ühte tüüpi rehve, mis tähendab, et ei tohi kasutada samal ajal naast- ja lamellrehve. Kumba aga eelistada, sõltub palju rohkemast, kui lihtsalt hind või meeldivus. Vähese sõidukogemusega juhtidele või harva autorooli istuvale inimesele on turvalisem valida naastrehvid, sest need tagavad libedal teel auto kergema juhitavuse ning hoiavad auto stabiilsemana ja ei nõua juhilt erilisi sõidustiili muutusi. Samas tuleb ettevaatlik olla uute ja sissesõitmata naastrehvidega, sest need tuleb alguses korralikult sisse sõita. Uute rehvide kasutuselevõtmisel tuleb esialgu vältifa äkilisi pidurdamisi ning kiirendusi, et rehvides olevad naelad jõuaksid korralikul stabiliseeruda.

Kus sõidetakse?

Väga tähtis on talverehve valides mõelda  ka selle peale, millistel teedel suurem osa ajast sõidetakse. Kui sõidud toimuvad peamiselt külavaheteedel või lumistel metsavaheteedel, siis on kasulik võtta kasutusele jäisele ja kinnise lumega teedele sobivad naastrehvid. Kui aga autot kasutatakse vaid linnasõitudeks ning metsavahele satutakse väga halva, kui üldse, siis peaks olema mõistlikum osta  hoopis lamellrehvid.

Lamellrehvi kasuks võiks otsustada aga siis, kui juhil on juba rohkem sõidukogemust ning on teada, et palju tuleb sõita märjal või lörtsisel asfaldil või siis lahtise lumega teedel. Kindlasti tuleks valida sellised lamellrehvid, mis on toodetud spetsiaalselt Põhjamaade tarbeks. Selle koha annab infot rehvile trükitud lumehelbe märk.  Lisaks sellele võiks lamellrehve eelistada ka siis, kui autoga tuleb tihti võtta ette reis väljapoole Eestit, sest juba päris paljudes Euroopa riikides on naastrehvid üldse keelatud.

Uus või kasutatud?

Õige rehvivalik – turvaline sõit

Kui kõik eelnev on välja mõeldud ja otsustatud, siis tuleks kaaluda ka seda, kas soovitakse osta uued või kasutatud ja taastatud rehvid. Rahakotile oleks arvatavasti viimane variant sobilikum, kuid kas ka turvalisem? Taastatud rehvide kasuks otsustades tuleks olla väga ettevaatlik ning hoolega jälgida, kas rehvide taastus on ikka tehtud korralikult ning usaldusväärse firma poolt. Uue ja korralikult taastatud rehvi kvaliteedil väga suurt vahet ei ole, kuid kehvalt taastatud rehvi kasutamine võib ohtu seada nii autojuhi enda kui ka kaasliiklejate elu.