Miks eelistada lamellrehve?

Tihti juhtub enne talvehooaega see, et leiad ennast autokaupluses või rehvitöökojas nõutult seidmas ning omaette arutlemas selle üle, millist rehvikomplekti nüüd siis soetada. Valikut on palju ning ogal valikul on oma head ja vead,

Kui valid talverehvi, siis pead kindlasti otsustama, kas valida lamellrehv või naastrehv. Lisaks sellele tuleb langetada otsus, kas osta uus või minna odavamat teed ning soetada juba kasutatud või protekteeritud rehvid. Lihtne oleks  küsida nõu rehvimüüjalt või uurida tootjafirmade kodulehekülgi, kuid ka seal on võimalik leida väga erinevaid vastuseid, mis tihtilugu ajavad veel rohkem segadusse.

Paljudes Euroopa riikides on tehtud valik lihtsaks sellega, et naastrehvid on keelatud ning lubatud on vaid lamellrehvid. Selle põhjuseks on arvatavasti see, et naastrehve teel hoidvad naelad lõhuvad asfalti ning vähendavad seega teekatte eluiga. See aga kahjustab keskkonda ning nõuab teehooldusfirmadelt rohkem tööd ja väljaminekuid..

Seetõttu tundub nagu oleksid lamellrehvid loogiline ja õige valik.  Rehvitootjad kirjeldavad enda poolt müüdavaid lamellrehve ülivõrdes ning jätavad mulje nagu need oleks ideaalsed igasugustesse tingimustesse. Näiteks lubab Goodyear oma UltraGrip9 lamellrehvi ostjale, et see rehv sobib igasugustesse talvistesse tingimustesse ning tagab hea juhitavuse igasugustes teeoludes. Rehvil on kahes erinevas suunas jooksev talvemuster ning kasutatud on erilist taimset kummisegi, mis tagab ideaalse pidavuse. Muster on ülesehitatud selliselt, et tagab maksimaalse pidamise nii jääl kui lumel.

Seda tootekirjeldust lugedes tekib tunne , et lamellrehv ongi just see kõige õigem valik talvisteks sõiduoludeks, kuid pilt muutub veidi, kui hakkame lähemalt uurima lamellrehvi positiivseid ja negatiivseid omadusi.

-Lamellrehv on absoluutse kindlusega vaiksem, kui naastrehv, sest sellel puuduvad naelad, mis kuival asfaldil undavad.

– Lisaks vaikusele autos on mitmed erinevad testid kinnitanud, et lamellrehvil kasutades on võimalik lahtisel lumel paremini kiirendada ning rutem ka pidama saada.

– Kareda jääga teel sõites on lamellrehv suunakindlam ehk siis peaks olema lihtsam autot teel hoida.

– Märjal asfaldil liikudes on lamellrehvi pidurduskvaliteet naastrehvist parem.

– Ka kasutusaeg on sellel rehvil oluliselt pikem, kui naastrehvil ning soovi korral saab lamellrehviga sõita ka suvel.

-Lamellrehv säästab tee pinda ning on ka keskkonnale ohutum, sest ei kuluta seda nii palju kui naastrehv seda teha võib.

Miks eelistada lamellrehve

Kui ma loeksin ainult seda infot, siis arvatavasti ostaksin kohe lamellrehvi. Samas tuleb arvestada ka puudujääkidega, mis on omased just lamellrehviga sõitmisel.

– Siledal jääl või kinnisõidetud lumel liikudes on lamellrehvi pidurdusmaa päris palju pikem kui naastrehvil.

– Sama võib öelda ka kiirendamise kohta kiilasjääl – see on raskendatud just nimelt lamellrehvidega.

-Lamellrehv ei ole sobiv valik kogemusteta juhile, sest nendega sõitmine vajab tähelepanu ning oskusi sõidustiili valikul ning rooliga ettevaatlikumat ümberkäimist.

-Läbi aasta lamellrehviga sõites peab arvestama sellega, et lamellrehv kulub suvel palju kiiremini ning seepärast võite end leida olukorrast, kus uus komplekt rehve tuleb osta kiiremini, kui te arvasite.

Nagu näha, siis ei ole võimalik päris üks-ühele väita, kas lamellrehv on ainuõige valik või mitte.  Aluseks tuleb võtta siiski autojuhi vajadused ning see, kui palju ja kus autoga talvel sõidetakse. Tehes informeeritud valikuid, on võimalik langetada parim võimalik otsus, et liiklemine autoga oleks turvaline ja meeldiv.